Tři sestry

Три сестры (Tri sjostry)

Národní divadlo – Činohra, Stavovské divadlo
Role: Alexandr Veršinin, podplukovník

Autor: Anton Pavlovič Čechov
Režie: Daniel Špinar
Premiéra: 8. 9. 2016

Za K.Dobrého zaskakoval Martin Pechlát.
Stále na repertoáru.

Tři sestry

Překlad: Leoš Suchařípa
Úprava: Ilona Smejkalová, Daniel Špinar
Dramaturgie: Ilona Smejkalová
Scéna: Andrej Ďurík
Kostýmy: Eva Jiřikovská
Light design: Přemysl Janda
Hudba: Jakub Kudláč

OBSAZENÍ
Olga, Andrejova sestra: Tereza Vilišová
Máša, Andrejova sestra: Jana Pidrmanová / Jana Stryková
Irina, Andrejova sestra: Veronika Lazorčáková
Andrej Prozorov: Radúz Mácha
Natálie (Nataša), jeho milá, potom žena: Magdaléna Borová
Fjodor (Fedor) Kulygin, profesor gymnázia, Mášin muž: Filip Rajmont
Alexandr Veršinin, podplukovník, velitel baterie: Karel Dobrý / (záskoky Martin Pechlát)
Nikolaj Tuzenbach, baron, poručík: Matyáš Řezníček
Ivan Čebutykin, vojenský lékař: Václav Postránecký
Vasilij Solený (Solenyj), štábní kapitán: Igor Orozovič
Anfisa, chůva: Eva Salzmannová
Ferapont, vrátný u krajské správy: František Němec
Hlas Olgy (ze záznamu): Marie Spurná (převzato ze záznamu inscenace režiséra Ivana Rajmonta v Činoherním studiu Ústí nad Labem, který byl pořízen v roce 1984)

Inscenaci původně rozezkoušel režisér Štěpán Pácl, dokončena byla pod vedením Daniela Špinara.

 

Tři sestry Tři sestry Tři sestry Tři sestry Tři sestry Tři sestry Tři sestry Tři sestry Tři sestry Tři sestry Tři sestry – premiérová děkovačka Tři sestry – premiérová děkovačka Tři sestry – premiérová děkovačka Tři sestry – po premiéře

Tři sestry – čtená zkouška Tři sestry – čtená zkouška Tři sestry – čtená zkouška

 

Video

Trailer

Reportáž

 

Související

Vlci běží životem vedle sebe… (rozhovor v magazínu Národní divadlo)

 

Odkazy

Národní divadlo – oficiální stránky

Národní divadlo – blog Činohry

Národní divadlo – archiv

 

Z médií

Prostřední Máša Jany Pidrmanové představuje typ povrchní femme fatale, která trpí v manželství s tuctovým učitelem Kulyginem (výtečný Filip Rajmont). Tím vášnivěji se vrhá do románku s věčně filozofujícím, oslnivým pozérem Veršininem v brilantním ztvárnění Karla Dobrého.
Saša Hrbotický, Aktuálně.cz 13.9.2016.

Anebo Máša, kterou představuje hostující Jana Stryková jako protivně nafoukanou ženušku, co se před utonutím v maloměstské banalitě chytne stébla milostného vzplanutí. Také z jejího výkřiku: „Miluju toho člověka!“ zamrazí černá díra beznaděje. Když pak v ponížení chytá za nohu odcházejícího milce Veršinina v ironicky vznosném podání Karla Dobrého, dokonáno jest.
Richard Erml, Reflex 22.9.2016.

Ono je vůbec celé obsazení dosti nevyrovnané, což zřejmě padá na vrub toho, že se dědilo nejprve po titulu ruského režiséra Serebrenikova, který se v Praze nedohodl. Základ obsazení dílem převzal Štěpán Pácl, který ovšem inscenaci ze zdravotních důvodů nedozkoušel, a ujal se jí Daniel Špinar. Problém panuje zejména mezi pány, třeba Soleného přehrávaná útočnost v pojetí Igora Orozoviče působí místy podivně a ani Karel Dobrý jako Veršinin není kupodivu příliš přesvědčivý, role slabocha a alibisty mu nesedí, v blond paruce a v uniformě s epoletami vypadá přiměřeně směšně, něco mezi operetním milovníkem a členem rockové kapely ze 60. let, trochu jako Viktor Sodoma svého času.
Jana Machalická, Lidové noviny 29.9.2016.

Hlavní pozornost na sebe strhává agresívní Solený (Igor Orozovič), Veršinin (Karel Dobrý) i Tuzenbach (Matyáš Řezníček) jsou vedle něj jen mdlé stíny bez charismatu.
Radmila Hrdinová, Právo 21.9.2016.

Některé postavy se z groteskní paraboly nevymaní do konce, jiné jejich interpreti zvolna obdarovávají odstíněnějšími charaktery. Širší škálu poloh rozvinul Karel Dobrý u Veršinina. Ale stejně – i vzájemná láska tohoto ženatého důstojníka a nudící se Máši (Jana Pidrmanová v alternaci s Janou Strykovou) je jen vyplňováním prázdnoty těchto – jak by řekl T. S. Eliot – „dutých lidí“.
Bronislav Pražan, Týdeník Rozhlas 3.10.2016.

Po herecké stránce nikdo nezaostává, všichni podávají v souhře skvělý výkon, jak je toho ostatně první scéna hodna. Pokud někdo vyčnívá, pak pouze pro dostatečnou vyostřenost svého charakteru, konkrétně tak vynikne patetický Veršinin Karla Dobrého, manické fáze Soleného v podání Igora Orozoviče či rozpolcená Máša Jany Pidrmanové.
Tomáš Šťástka, Mladá fronta DNES 24.9.2016.

Tři sestry Národní divadlo, Praha Olga, Máša, Irina – tři sestry, tři tragikomické osudy. Touží po štěstí a jejich největším snem je návrat do Moskvy, což je podle nich jediné město, kde mohou být šťastné. V režii Daniela Špinara hrají Tereza Vilišová, Jana Pidrmanová, Veronika Lazorčáková, Jana Stryková, Karel Dobrý a Václav Postránecký.
Instinkt 22.9.2016.

Jako bratr Andrej se objeví Radúz Mácha a dále Igor Orozovič, Václav Postránecký, František Němec, Karel Dobrý či Eva Salzmannová.
Tomáš Šťástka, Mladá fronta DNES 7.9.2016.

Ani mužské role nezůstaly kostýmově ochuzeny. Mášin milenec v podání Karla Dobrého jakoby ve své uniformě, s patkou a černými brýlemi, vypadl z klipu Michaela Jacksona.
Kateřina Svátková, Český rozhlas 8.9.2016.

Po dvouměsíční rekonvalescenci se herec Karel Dobrý vrátil do role Veršinina ve Třech sestrách. Zraněná noha se mu zřejmě zahojila dobře, hned ve své úvodní scéně vyskočil na stůl bez sebemenšího zaváhání. Hlasitě si oddechli všichni na jevišti i v sále.
Magazín Národní divadlo, duben 2017 (č. 8).

Karel Dobrý se vrátil ke Třem sestrám. Po dvouměsíční rekonvalescenci je herec Karel Dobrý zpátky v roli Veršinina. Zraněná noha se mu zahojila, a tak už zase neohroženě skáče po stole! Přijďte se podívat!
Informační měsíčník Národního divadla, květen 2017.