Třetí Řím

Третий Рим (Tretij Rim)

Divadlo Komedie (Pražské komorní divadlo)
Role: Saška

Autor: Alexandr Sepljarskij
Režie: Miroslav Drábek
Premiéra: 28. 1. 2004

Uváděno v mramorovém vestibulu.
Od února 2005 roli převzal Stanislav Majer.
Poslední vystoupení: 8. 12. 2004. Derniéra: 21. 10. 2005. Počet uvedení: 19. Počet odehraných uvedení: 13.

Třetí Řím

Překlad: Ivana Ryčlová
Scéna: Jana Preková
Kostýmy: Martina Lukešová
Hudební spolupráce: Petr Polák, Radúza, Přemysl Rut, Alexandr Minajev

OBSAZENÍ
Xenie: Barbara Lukešová / Gabriela Míčová
Saška: Karel Dobrý / Stanislav Majer
Timofej: Jiří Štrébl
Jegor: Martin Finger
Děd: Josef Hrubý

 

Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím  Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím   Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím Třetí Řím – plakát k inscenaci Třetí Řím – plakát k inscenaci Třetí Řím – zkouška

 

Z médií

Velmi úsporné je i herectví Barbory Lukešové (Xenie, postava v rozkmitu mezi touhou po lásce a prostitutkou, jíž mravní imperativ natolik chybí, že ji měkké srdce přivede až k incestu), Karla Dobrého (Saška, jehož kajícné obrácení se k Bohu ztrácí smysl, protože se utápí v nenávisti ke všemu kolem), Jiřího Štrébla (Timofej), Martina Fingera (Jegor) a Josefa „Žluťáka“ Hrubého (Děd).
Vítězslava Šrámková, Týdeník Rozhlas 31.3.2004.

Žádná z postav ani na okamžik nezmizí za kulisy a nepřestává hrát, ačkoliv se jí text hry přímo netýká. Nerušeně provádí podivínské pohybové kreace vedle ostatních, zaujata svými vlastními fantazijními představami. V tom vyniká především Karel Dobrý, který na sebe v přiléhavých pestrých šortečkách a ženské paruce strhává pozornost diváků.
Jitka Vlková, iLIST.cz 28.5.2004.

Postava Sašky se tímto stává jakýmsi podivným vítězem. Jeho představitel Karel Dobrý ho ztvárnil jako nejvýraznějšího z pětice, má nejvíce poloh, prochází stoupající i klesající křivkou svého postavení – ale vždy zůstává nějak odtržen od společnosti ostatních – nejdříve se straní sám, později je „vyhnán“ dalšími postavami. Dobrý přináší nepochybně největší osobní energetický vklad. /…/ Nutno podotknout, že všichni herečtí představitelé jsou v prostoru neustále viditelní, i převleky tedy probíhají na scéně. Z tohoto důvodu mají na sobě protagonisté kostýmy Martiny Lukešové navrstveny a především Karel Dobrý ze sebe jednotlivé vrstvy pouze shazuje.
Serafita (občasný autor), TOTální E Magazín 14.3.2004.

Režisér Miroslav Drábek s výtvarnicí scény Janou Prekovou zasadili inscenaci do chladného mramorového prostředí foyer divadla Komedie, čímž se jim podařilo navodit atmosféru odcizení, které se všichni protagonisté v čele s Karlem Dobrým a Jiřím Štréblem snaží překonat.
iForum.cuni.cz.