Skočná

Rigodon

MeetFactory (ve spolupráci s Občanským sdružením Mezery)
Role: Louis-Ferdinand Céline

Autoři: Louis-Ferdinand Céline, Miroslav Bambušek, Jan Horák
Režie: Miroslav Bambušek
Premiéra: 24. 5. 2009

Derniéra: 11. 10. 2011. Počet uvedení: 9.

Skočná

Předloha: Louis-Ferdinand Céline (stejnojmenný román)
Adaptace: Miroslav Bambušek, Jan Horák
Výprava: Jana Preková, Tomáš Bambušek (Tom Sorel)
Film: Martin Ježek, Martin Klapper
Hudba: Petr Kofroň

OBSAZENÍ
Louis-Ferdinand Céline: Karel Dobrý
Lili, jeho manželka, baletka: Ivana Uhlířová
Robert Le Vigan, herec & Bébert, kocour: Jan Lepšík
více rolí: Halka Třešňáková
více rolí: Petr Krušelnický
více rolí: Stanislav Majer
více rolí: Dora Kršková-Bouzková
více rolí: Tomáš Jeřábek
více rolí: Tomáš Bambušek (Tom Sorel, Night Fox)
více rolí: Petr Cholt (M.C. Koch)
a další

 

Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná   Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná Skočná – děkovačka Skočná – premiérová děkovačka Skočná – premiérová děkovačka Skočná – premiérová děkovačka Skočná – premiérová děkovačka Skočná – premiérová děkovačka Skočná – premiérová děkovačka Skočná – premiérová děkovačka Skočná – premiérová děkovačka Skočná – po premiérovém představení Skočná – zkouška Skočná – zkouška Skočná – zkouška Skočná – zkouška

 

Odkazy

MeetFactory

projekt Perzekuce.cz

 

Z médií

Z celebrity je bezdomovec Karel Dobrý, v roli Célina rozjíždí šílený kolotoč dějů a výstupů plných násilí, krutosti a výrazové i obrazové brutality. Sekunduje mu devět performerů jak z profesionálních divadel, tak z nezávislé scény, či dokonce z řad neherců. Používají potrhané karnevalové masky a kostýmy, proměňují se v násilníky, zvířata, děti či mrtvoly. /…/ Céline se z obletované celebrity stává pronásledovaným šílencem, zoufalým bezdomovcem, zjevují se mu démoni, lidé, zvířata i mrtvoly a končí v jakémsi infantilním pekle plném hraček a zakrvavených dětí, do něhož performeři zvou i diváky.
Vladimír Hulec, Lidové noviny 26.5.2009.

Inscenace ale stojí na postavě Célina. A Karel Dobrý je Céline podmanivý. Nekopíruje svůj předobraz, nachází možnost jeho odrazu v sobě. S podobným charismatem jako skutečný Louis Ferdinand prochází okolním zhroucením a zůstává v něm pevný, jen stále opotřebovanější. Vyvíjí se ve smutku i v útrapách těla, vydávaného čím dál většímu ponížení. Možná to nebyl záměr, ale jeho obnaženost v jedné ze scén pro mě byla jakoby zadostiučiněním nahotě židů v koncentračních táborech války.
Anna Kareninová, Divadelní noviny 13/2009.

Jako již zmíněná divadelní hra Skočná s výborným Karlem Dobrým (doktor Céline), Ivanou Uhlířovou (Célinovou ženou), Hálkou Třešňákovou a dalšími neokoukanými (ale o to zapálenějšími) herci a herečkami.
Petr Flíček, flicek.blog.respekt.cz 5.6.2009.