Role: Brand, doktor
Režie: Milan Cieslar
Česká republika 2005 (filmová verze / čtyřdílná televizní verze)
Námět a scénář: Vladimír Körner
Kamera: Jiří Macháně
Obsazení: Vilma Cibulková, Ester Geislerová, Martin Huba, Igor Bareš, Václav Jiráček, Vladimír Dlouhý, Jiří Lábus, Simona Stašová, Ondřej Vetchý, Lucie Šteflová, Emma Černá (roli zčásti namluvila Traute Furthner), Jan Kačer, Václav Spanos, Karel Dobrý, Marko Igonda, Marek Vašut, Viktor Skála, Jan Nemejovský, Václav Mareš, Marian Roden, Danuše Klichová, Martina Preissová (Válková), Lucia Hurajová, Eva Leimbergerová, Martin Richter, Zdena Sajfertová, Věra Kavanová-Poláchová, Eva Lecchiová, Václav Krátký, Radek Kuchař, Roman Pomajbo, Daniel Margolius, Yvetta Kornová, Tomáš Valík, Eduard Pavlíček, Mariusz Osmelak, Martin Stránský, Jaromír Tlalka, Marta Hotzké, Monika Hotzké, Martin Veselý, Milan Hlavsa, Keus Barend-Trap a další
Česká televize / Happy Celuloid
Původní znění: čeština & němčina & francouzština (hlas Karla Dobrého v češtině a němčině nebyl dabován)
Filmová verze: 126 min.
Čtyřdílná televizní verze: 69 min. + 69 min. + 70 min. + 70 min.
Odkazy
Speciál k filmu a seriálu na stránkách České televize
Z médií
Zatímco bývalý primář a bývalý majitel zdejšího sanatoria, židovský lékař dr. Blau (Martin Huba), trpně čekající na povolávací rozkaz k transportu do ghetta, se pouští za asistence ambiciózního německého lékaře Brandta (Karel Dobrý) do náročné operace, na konci chodby, za plentou, aby nerušil ostatní, má Arno dobojovat svůj marný boj za tichého milosrdenství sestry Helgy (Vilma Cibulková).
Jaroslav Sedláček, Cinema, březen 2005.
Chvíli se zdá, jako by Milan Cieslar natočil pokračování svého Pramene života. Na vile v lesích opět vlají hákové kříže, uvnitř se promenují Karel Dobrý jako esesák i Vilma Cibulková - nyní však ne v roli chladné lékařky, ale coby „česká posluhovačka Helga“.
Martin Dušek, Premiere, březen 2005.
Vila v Sudetech ověšená hákovými kříži, autentický esesák Karel Dobrý a s bolestí smířená Vilma Cibulková. Na první pohled se Milan Cieslar a Vladimír Körner vrátili v čase ke svému Lebensbornu – Prameni života. Ovšem tam, kde byl Lebensborn svědkem jednoduchého příběhu křehkého milostného vzplanutí, rozkresluje Krev zmizelého rozmáchlou historickou fresku s desítkami postav, jež se potácejí dvěma krutými dekádami dvacátého století tak dlouho, dokud jim i filmu nedojde dech.
Irena Zemanová, Hospodářské noviny 10.3.2005.